29 Aralık 2012 Cumartesi

Due Date (2010)



Blogda izlediğim filmlere de yer vermek istiyorum. Bu nedenle ilk olarak bugün izlediğimle başlıyorum: Due Date. Evet, ne çok entelektüel ne de çok sofistike. Ve sizde nasıl bir izlenim bırakacak hakkımda, bilmiyorum ancak ben izlerken eğlendim. Gelelim filme.

Filme film kanallarından birinde rastladım bugün. Türkçe adı neydi filmin hatırlamıyorum ancak Düş Yakamdan olabilir. Film 2010 yapımı, yönetmeni ise Todd Phillips (Hangover serisinden hatırlayabilirsiniz). Başrollerde ise Robert Downey Jr. ve Zach Galifianakis. Zaten Galifianakis'e çok gülüyorum ben, bu sebepten film eğlenceliydi benim için.

Hikaye de şöyle, Peter (Robert Downey Jr.) eşinin doğumuna yetişmeye çalışırken bindiği uçakta, hatta uçak öncesinde Ethan (Zach Galifianakis) ile karşılaşır. Tahmin edebileceğiniz gibi bir türlü ayrılamazlar sonrasında, başlarına da gelmeyen kalmaz. Tabii izleyici de bu ikilinin içine düştükleri her duruma bolca güler. Sonu dokunaklı biter ve biz izleyiciler de neredeyse 2 saat boyunca boş boş durum komedisine gülmediğimize sevinip, mutlu oluruz.

Bir baş yapıt olmasa da bence iyi vakit geçirtecek bir film. İşiniz olmadığı bir zamanda, biraz da neşelenmek isterseniz sıkılmadan izleyebilirsiniz. Benim çok çok beğenmememin sebebi bu filmi, Hollywood'un komedi film klişeleriyle çok bezenmiş olduğuna düşünmem. Çok yaratıcı değil, hatta yer yer tekrarlara düştüğünü bile hissettiriyor. Ancak ben çok sıradışı bir şey izlemeyi ummamıştım, yani beklentilerimi düşük tuttum, hayal kırıklığına da uğramadım. Hatta televizyonda karşıma çıkmasa ayrıca bir çaba gösterip bu filmi izler miydim onu bile bilmiyorum. Belki Galifianakis hatrına olabilirdi.  

IMDb'de ben bu filme 6 yıldız verdim, 10 üzerinden. Filmin genel puanı ise 6.6/10, IMDb sayfasına şuradan bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder