4 Nisan 2013 Perşembe

Büyülü Gerçekçilik denince akla gelen kitaplar


Esasında Büyülü Gerçekçilik denince benim aklıma ilk olarak Latin Amerika geliyor ve elbette oraların edebiyatı. Bu sanat akımının ne olduğundan pek de emin olamayanlar şuraya bakabilirler. Bu liste ise bu bağlamda akla ilk gelen kitaplardan oluşuyor, ve aynı zamanda yeni başlayanlar için de iyi bir yol gösterici olacağını düşünüyorum. 

Bu arada, listelerde bazen kitapların orijinal adlarını bazen de Türkçe çevirilerini kullanıyorum. Aklıma Türkçesi gelirse onu yazıyorum gibi rastgele bir sistemim var maalesef. Yakın zamanda bir düzene oturtmayı planlıyorum.

  1. Yüz Yıllık Yalnızlık - Gabriel Garcia Marquez
  2. Ruhlar Evi - Isabel Allende
  3. Kolera Günlerinde Aşk - Gabriel Garcia Marquez
  4. Pi'nin Yaşamı - Yann Martel
  5. Usta ile Margarita - Mikhail Bulgakov
  6. Koku - Patrick Süskind
  7. Sahilde Kafka - Haruki Murakami
  8. Geceyarısı Çocukları - Salman Rushdie
  9. Körlük - Jose Saramago
  10. Orlando - Virginia Woolf
  11. Possession - A.S. Byatt
  12. Yokyer - Neil Gaiman
  13. Bulut Atlası - David Mitchell
  14. The Book of Lost Things - John Connolly
  15. Üçüncü Polis - Flann O'Brien

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder