6 Ocak 2013 Pazar

Açlık Oyunları - Suzanne Collins


Bazı şeyleri çok geriden takip ediyorum sanırım. Geçen yaz, kuzenim Lili başını kaldırmazken bu seriden nedense benim pek ilgimi çekmemişti. Açıkçası konusunu bile bilmiyordum. Sonrasında okulda, teziyle boğuşmakta olan bir arkadaşım kafasını dağıtmak için kolay okunan, sürükleyici bir şeyler ararken bu seriyi bulduğunu ve çok beğendiğini söylemişti. O zamandan beri aklımdaydı, bir uçak yolculuğunda vakit geçirmek için okumak kısmetmiş. 

Önce konudan bahsetmek istiyorum kısaca. Bu seride şimdikinden farklı bir dünya düzeni var. En azından Kuzey Amerika'da öyle. Capitol ana merkez gibi düşünülebilir, yönetim bu şehirden yürütülüyor. Çevresinde ise 12 tane mıntıka var. Eskiden sayı bir fazlaymış ancak mıntıkaların ayaklanması sonucu Capitol ezip geçmiş, isyanı bastırmış, 13. mıntıka da ortadan kaldırılmış. Esasında serinin hikayesi bu isyana dayanıyor diyebiliriz. Her ne kadar isyanın üzerinden yıllar geçmiş de olsa, Capitol kimseyi affetmemiştir ve her sene açlık oyunlarını düzenler. Her mıntıkadan bir erkek bir kız bu yarışmaya katılır, isimler kura ile belirlenir. 24 yarışmacı bir arenada toplanır ve son bir kişi canlı kalana kadar savaş başlar. Bizim kahramanımız ise Katniss.
  1. İlk olarak söylemeliyim, çok sevdim, elimden bırakamadım.
  2. 384 sayfalık kitabı 4 saatte bitirdim.
  3. Goodreads notum 4. Neden 4 değil bilmiyorum. 5 de olabilirdi sanırım.
  4. Kitabın Goodreads'de ortalama notu  4.46
  5. Kitabı okumadan önce seri hakkında pek fazla fikrim yoktu, yani olan biten her şey sürprizdi benim için
  6. Kitaptan önce filmi izlememiştim. Şimdi merak içindeyim, hemen izlemek istiyorum. Yapacak işlerimin bitmesini bekliyorum.
  7. Şimdi ikinci kitaptayım. Serinin son kitabı olan üçüncü kitap hakkında hiç bilgim yok. Yani yine sürpriz olacak. Heyecanı artırmak adına benimsediğim bu stratejimi sevdim.
  8. Baş karakterin kadın olması benim için bir artıydı. Kitap boyunca hakkında daha fazla bilgi edindikçe daha da çok sevdim. 
  9. Hikaye çok hızlı gidiyor. Yazar okuyucunun bir an dahi sıkılmasına izin vermemiş. Benim için sorun yaratmadı ama belki bazılarına biraz yorucu gelebilir.
  10. Modacı Cinna'ya kesinlikle kanım kaynadı, Haymitch'i pek sevemedim. Gale hakkında daha fazla şey öğrenmek istedim. Peeta'ya karşı nötrüm. Rue'nun adı ne zaman geçse ağlamaya başlıyorum.
  11. Genelde kitaplar ağlatmaz beni, filmlerde çok ağlasam da. Bu konuda bir ilk sayılabilir Açlık Oyunları.
  12. Young Adult kitaplarına karşı bir önyargım olduğunu kabul etmeliyim. Bu kitap beni utandırdı. Beklediğimden çok daha iyiydi. 
  13. Kesinlikle öneririm. Ancak işlerinizin çok olduğu bir zamanda okumaya başlamayın bence. Çünkü her şeyi boşverip sadece kitabı okumak istiyorsunuz, sonrasında canınız sıkılmasın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder